V České republice se denně uskuteční několik stovek promočních akcí a různých druhů eventů. Na tuto situaci reaguje nová služba Online Brand Booster, která umožňuje velmi jednoduchým způsobem akci zpropagovat, a to jak v místě jejího konání, tak v online světě.
Menší a střední eventy tak odmažou významnou konkurenční výhodu těch velkých, o které se starají celé marketingové týmy a na jejichž propagaci a zviditelnění jsou vyčleněny nemalé rozpočty. Služba umožňuje pořadatelům sales promotion, ochutnávek, společenských, kulturních a vzdělávacích akcí, výstav, kongresů či roadshow přímo na místě interakci se sociálními sítěmi v reálném čase a na velkém displeji. Návštěvníci přitom na akci nezapomenou, a to díky jedinečnému stylovému dárku. „Dlouho jsme přemýšleli, jak pro naše klienty snadno a efektivně zviditelnit eventy. Potom jsme přišli na geniálně jednoduchou myšlenku – vtáhneme je do hry a učiníme z nich aktéry, kteří jsou její součástí a povědomí o ní tvoří oni sami. Tak se zrodila služba Online Brand Booster,“ řekl Vít Krčmář, jednatel agentury Promoteri.eu.
Služba pracuje se dvěma nástroji. První využívá amerického start-upu Enplug. Jde o zajímavou a netradiční specialitu, tzv. sociální billboard. Umožní zapojit návštěvníky akce do děje, přičemž využívá sílu a moc, kterou v dnešní době mají sociální sítě – ať už jde o Facebook, Instagram, Twitter či Foursquare/Swarm. Pro interakci se používá obrazovka, na niž jsou zobrazovány příspěvky ze sociálních sítí spojené se značkou prostřednictvím účtů nebo hashtagů. Vytváří tak na akci živý marketingový a komunikační kanál, jehož prostřednictvím lze zobrazovat různá videa, organizační pokyny, programy akce či promovat další události společně s živým proudem příspěvků ze sociálních sítí.
Druhým nástrojem je Instapták – zařízení, umožňující okamžitý tisk fotografií. Na akci se objevuje v podobě totemu, takže ho nelze přehlédnout. Návštěvníci sdílející své fotografie na sociální sítě určitým vybraným hashtagem a během několika sekund získají unikátní upomínkový dárek. Fotografie se totiž po odeslání na sociální síť objeví v papírové podobě v tomto zařízení. Jak na samotný totem, tak vytisknuté fotografie lze volitelně umístit další informace, jako jsou slevové kupony či kontaktní údaje, a tak se zařízení stává skvělým marketingovým nástrojem šířícím povědomí o akci. Během hodiny je takto možné pořídit 180 fotografií s hashtagem.
Firmy, které využijí službu Online Brand Booster, získají možnost rozhýbat jakýkoli venkovní či vnitřní event, zapojí návštěvníky tím, že jim umožní sdílet v reálném čase jejich fotky a komentáře, které uvidí na obrazovce nebo si je jako suvenýr odnesou domů – každého přece potěší milá pozornost. Díky tomu lze navíc zvýšit viditelnost (reach) a zapojení zákazníků (engagement) na sociálních sítích o víc jak 500 %. Oba nástroje přitom mohu fungovat dohromady, nebo zvlášť. „Odkazy na značku sdílené zákazníky na sociálních sítích působí multiplikačně na jejich kontakty, přátele a známé, což několikanásobně zvyšuje viditelnost a vnímání značky na trhu u potenciálních nových zákazníků. Doporučení známých je totiž nejlepší reklamou na podporu prodeje,“ dodal Krčmář.
Přínosy služby Online Brand Booster:
• zvyšuje dosah akce – 10 návštěvníků osloví 10 000 lidí;
• oživí a odliší akci;
• aktivuje a podpoří značku;
• angažuje zákazníky a přemění je na brand ambasadory;
• zajistí růst počtu fanoušků na sociálních sítích.
Foto: Promoteri.eu
Pavel Gregor